1955
1977
1975
1978
1983
1984
1984
1985
1992
1992
1995
1996
1996
1996
1997
1999
2003
2004
2004
2004
2005
2005
2005
2009
2010
2010
2011
2012
Народився у Львові
Закінчив Львівський державний інститут прикладного та декоративного
мистецтва (з 2004р. – Львівська національна академія мистецтв)
Вперше експонував свої твори на виставці у Львові
Почав викладати рисунок і скульптуру у Львівському державному інституті прикладного та
декоративного мистецтва
Закінчив аспірантуру в Ленінградському Вищому художньо-промисловому училищі ім.
В.Мухіної (з 1994р. – Санкт-Петербурзька державна художньо-промислова академія ім.
А.Л.Штігліца)
Перша персональна виставка, група «Молоді художники Львова», Львівська картинна
галерея
Член Національної Спілки художників України
Захистив кандидатську дисертацію в Санкт-Петербурзькому державному академічному
інституті живопису, скульптури та архітектури ім. І.Рєпіна, кандидат мистецтвознавства
Стажування у Паризькій академії мистецтв (Beaux-arts de Paris – L’école nationale supėrieure)
Перша персональна виставка у Франції, Зал П’єра Кардена, Париж
“Спеціальний приз за скульптуру”, 25-й Салон мистецтв, Шампань-сюр-Уазе, Франція
Срібна медаль, 40-й Міжнародний салон пластичних мистецтв, Безьє, Франція
Персональна виставка в Національному музеї у Львові
“Перший приз за скульптуру”, 47-й Салон живопису і скульптури, Буржуа-Жалю, Франція
Перша премія, Міжнародний симпозіум по скульптурі, Монт-Дофен, Франція
Почесне звання «Заслужений діяч мистецтв України»
Персональна виставка в Національному музеї у Львові
Вчене звання професора кафедри монументально-декоративної скульптури
Президент 2004-2005 Ротарі Клубу «Львів-Леополіс»
Голова секції скульптури Львівської обласної організації Національної спілки художників
України (по цей час)
Почесна відзнака Міністерства культури і мистецтв України «За багаторічну плідну працю в
галузі культури»
Персональна виставка в Українському домі, Київ
Лауреат премії Львівської обласної держадміністрації ім.І.Труша “За досягнення у галузі
образотворчого мистецтва”
Почесне звання «Народний художник України»
1-а премія Всеукраїнського конкурсу на кращий проект пам’ятника Б.-І.Антоничу для Львова
Персональна виставка в Національному музеї ім.А.Шептицького у Львові
1-а премія Всеукраїнського конкурсу на кращий проект пам’ятника Блаженному
священномученику о.Омелянові Ковчу для м.Перемишляни Львівської області
Персональна виставка в Національному музеї ім.А.Шептицького у Львові
ОСНОВНІ КОЛЕКЦІЇ
Міністерство культури України
Національний музей ім.А.Шептицького, Львів, Україна
Львівська галерея мистецтв, Україна
Львівський історичний музей, Україна
Тернопільський краєзнавчий музей, Україна
Посольство України у Франції, Париж, Франція
Посольство України в Аргентині, Буенос-Айрес, Аргентина
Мерія міста Віллєн сюр Сен, Франція
Мерія міста Ляні сюр Марне, Франція
Галерея “Akhenaton”, Труа, Франція
Галерея Saint-Rémy, Труа, Франція
Галерея Д’Енглескевіль ан Ож, Франція
Галерея Франсуаз Болоньїні, Франція
Фірма “Groupe Environnement S. A.”, Пуассі, Франція
ПЕРСОНАЛЬНІ ВИСТАВКИ
2012
Національний музей ім. А.Шептицького у Львові, Львів, Україна
2010
Укрсоцбанк у Львові, Львів, Україна
Національний музей ім. А.Шептицького у Львові, Львів, Україна
2007
Площа „Софора”, Віллєн сюр Сен, Франція
Зал Мартіньєр, Во сюр Сен, Франція
2005
Культурний центр України, Париж, Франція
Галерея „Gavart”, Париж, Франція
Виставковий зал, Європарламент, Страсбург, Франція
Палац мистецтв „Український дім”, Київ, Україна
Зал Мерії міста, Оржеваль, Франція
2004
1-а Мерія Парижу, Париж, Франція
2003
5-а Мерія Парижу, Париж, Франція
Національний музей у Львові, Львів, Україна
Галерея „Акварель”, Ляні сюр Марне, Франція
2002
Театр міста, Пюто, Франція
Зал “Сан Екзюпері”, Віссу, Франція
Зал «Петреску», Антоні, Франція
Зал «Матерлінк», Медан, Франція
2000
Зал Спілки поетів Франції, Париж, Франція
Казино Доувіль, Доувіль, Франція
Зал Монолітної церкви Сан-Жан, Обтер сюр Дрон, Франція
Зал “Кувант де Реколлєт”, Коньяк, Франція
Галерея Франсуаз Болоньїні, Тіонвіль, Франція
1999
Мерія м. Віллєн сюр Сен, Франція
Конгрес виставок, СNIT, Дефанс, Париж, Франція
Замок д’Ардело, Лєз Ерб’є,Франція
Департамент – Консейль дженераль, Гап, Франція
Галерея Акенатон, Труа, Франція
Зал Жоржа Помпіду, Марінес, Франція
1998
Галерея «Ль’арб а бен», Сістерон, Франція
Салон Манускрі, Ліон, Франція
Галерея «Артворлд», Милян, Франція
1997
Галерея «Картіна», Любек, Німеччина
Музей П.Тичини, Київ, Україна
Мерія м. Віллєн сюр Сен, Франція
Галерея Франсуаз Болоньїні, Тіонвіль, Франція
1996
Галерея Сан Ремі, Мо, Франція
Галерея «Еспас редуї», Кассіс, Франція
Національний музей у Львові, Львів, Україна
Галерея Д’Енглескевіль ан Ож, Доувіль, Франція
Галерея Сан Лові - Сади Золя, Медан, Франція
1995
Галерея “Акенатон”, Труа, Франція
38-й фестиваль “Світовий фольклор”, Конфолан, Франція
Галерея Сан-Луї, Пуассі, Франція
1994
37-й фестиваль “Світовий фольклор”, Конфолан, Франція
Мерія м. Віллєн сюр Сен, Франція
1993
Галерея “В” Мішеля Леконте, Епон, Франція
36-й фестиваль “Світовий фольклор”, Конфолан, Франція
1992
Зал П’єра Кардена, Париж, Франція
Мерія м. Жамвіль, Франція
Галерея Христини Луарт, Буа ле Руа, Франція
1984
Львівська картинна галерея, Львів, Україна
ГРУПОВІ ВИСТАВКИ
2013
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів, лауреат Салону в категорії "Абстрактна скульптура"
2012
Великий скульптурний салон, Мистецький арсенал, Київ
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів
Галерея Гері Боумена, Львів
Міжнародна виставка «Львівські панянки», Палац мистецтв, Львів
Виставка «Львів - 2012», Палац мистецтв, Львів
2011
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів
FINE ART, Мистецький арсенал, Київ
Великий скульптурний салон, Мистецький арсенал, Київ
2010
Виставка «Львівські митці», Мінськ, Білорусь
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів, лауреат Салону в категорії "Фігурна композиція"
Великий скульптурний салон, Український дім, Київ
2009
Великий скульптурний салон, Український дім, Київ
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів
2008
Великий скульптурний салон, Український дім, Київ
Весняний салон, Палац мистецтв, Львів
2007
Великий скульптурний салон, Український дім, Київ
2006
Арт-Київ, Галерея Арт-блюз, Український дім, Київ
Виставка «Львівська скульптура», Палац мистецтв, Львів
2005
Республіканське триєнале «Скульптура - 2005», Будинок художника, Київ
2002
4-й Міжнародний фестиваль мистецтв, Париж, XVIII-а мерія, Франція
Республіканське триєнале «Скульптура - 2002», Будинок художника, Київ
2000
Міжнародний салон мистецтв, Бурж ля Рен, Франція
1999
Республіканське триєнале «Скульптура 1999», Будинок художника, Київ
Міжнародний весняний салон, Ліон, Франція
Виставка «Львівська мистецька школа», Клівленд, США
Виставка «Погляд на українську культуру», Соцієте Дженераль, Париж, Франція
1998
ЄВРОП-АРТ’98, Женева, Швейцарія
Міжнародний АРТ- фестиваль, Київ,Україна
Міжнародна виставка французьких і українських сучасних художників, Оранжерея
Сенату, Люксембурзький сад, Париж,Франція
Республіканська художня виставка «70 років Спілки художників України», Будинок художника, Київ
1997
Міжнародна виставка «Сучасні експресії», Верней сюр Сен, Франція
Міжнародна виставка «Обмін: Франція - Україна», Бріяр, Франція
Міжнародний симпозіум по скульптурі в камені, Мон-Дофен, Франція, Перша премія
1996
40-й Міжнародний Салон пластичних мистецтв,Безье, Франція, Срібна медаль
2-ий Міжнародний фестиваль «Монмартр у Європі», Париж, XVIII-а мерія,
Франція
47-й Салон живопису і скульптури, Буржуа-Жалю, Франція, «Перший приз за скульптуру»
1995
25-й Салон мистецтв, Шампань-сюр-Уазе, Франція, «Спеціальний приз за скульптуру»
1993
Салон скульптури, Париж, XVI-а мерія, Франція
1991
Виставка дрібної пластики, Національний музей, Львів
1990
2-а Республіканська виставка скульптури, Будинок художника, Київ
1989
Республіканська художня виставка, Будинок художника, Київ
Республіканська виставка малої пластики, Будинок художника, Київ
Республіканська художня виставка, присвячена 175-літтю з дня народження Т.Г.Шевченка, Виставковий зал, Київ
1988 Республіканська молодіжна художня виставка, Київ
1984
Республіканська художня виставка «Земля і люди», Виставковий зал, Київ
1983
1-а Всесоюзна виставка скульптури, Центральний виставковий зал, Москва, Росія
1983
Республіканська художня виставка «Спорт в образотворчому мистецтві», Виставковий зал, Київ
1982
Республіканська молодіжна художня виставка, Львів
1980
Виставка «Мистецтво України», Центральний виставковий зал, Москва, Росія
Республіканська художня виставка «Молоді художники України», Виставковий зал, Київ
Республіканська художня виставка «Фізкультура і спорт», Виставковий зал, Київ
1979
Республіканська художня виставка «Фізкультура і спорт», Виставковий зал, Київ
Республіканська художня виставка, Дніпропетровськ
1978
Республіканська художня виставка, Будинок художника, Київ
]]>"Образотворче мистецтво", №3-4 / 2012 |
|
---|---|
"Ідеї, смисли, інтерпретації образотворчого мистецтва: Українська теоретична думка ХХ століття" Антологія. Частина друга. Упорядник Роман Яців Львів, 2011
|
|
Львів, "Сполом", 2011 |
|
ПЛАСТИЧНА МЕЛОДІЯ ВОЛОДИМИРА ОДРЕХІВСЬКОГО "Артанія", №1, 2011 |
|
"Зовнішньоекономічний кур'єр", 2010, Львів-Донецьк |
|
"Образотворче мистецтво", №4, 2008 |
|
ЛЬВІВ'ЯНИНУ НА ЄЛИСЕЙСЬКІ ПОЛЯ "City Life", №6, 2005 |
|
БАТЬКО І СИН. ВОЛОДИМИР ОДРЕХІВСЬКИЙ "Образотворче мистецтво", №3, 2003 |
|
Хотілось би втілити спрагле чекання добра, вічну надію на щастя, смуток за нездійсненою мрією, пекуче бажання підніматися щораз вище і вище в ім’я світлої духовної ідеї ”.
Володимир Одрехівський, 1998
Адреса: Володимир Одрехівський, A/C - 3017, Львів, 79017, Україна
E-mail: studio@odre.com.ua
Факс: +38.032.225.51.70.
Майстерня: +38.032.275.43.75.
Моб.: +38.050.505.12.56.
Володимир Одрехівський, неодноразовий учасник престижних Великих Скульптурних Салонів у Києві, народний художник України, професор кафедри монументально-декоративної скульптури Львівської національної академії мистецтв вже переміг усі можливі спокуси вибудовувати пластичну форму поза власною екзистенційною сутністю. Тепер його професійна хода позбавлена навіть ситуативного експериментування: за кожним зусиллям стоїть збалансований емоційний і мислительний досвід попередніх років. Завершення однієї теми відкриває шлях наступній. Міграція формальної ідеї має ідейно-смисловий привід. Контекст пошуків дедалі частіше синхронізується з еволюцією суспільно-моральних рецепцій автора, «наживо» перехоплених з плину життя.
Саме так спонукають задуматись нові твори В. Одрехівського, частково показані на персональній виставці у Львові в травні-червні 2010 року, а також ті, що швидко наповнюють простір його робітні. Крім станкових композицій, на перший погляд абсолютно відсторонених від буденності, тут з’являються і моделі його монументальних робіт. Очевидна концептуальна близькість таких масштабованих розробок з виставковими композиціями лише підсилює спостереження про повсякчасне «цементування» самодостатності авторського погляду на світ і на проблематику скульптури. Сам художник це тлумачить «нерозривною тяглістю минулого-коренів і сучасного-майбутнього, єдністю людини і природи, цілісністю реального і уявного внутрішнього світів». Синхронізація тематики творів з пластично-образними задачами на сьогодні стала визначальною ознакою символьного мислення автора. Практика 2010-2011 років лише підтверджує цю особливість творчого «я» Володимира Одрехівського.
Вже самі назви станкових композицій «протоколюють» процес логічно обумовленого руху мистця вглиб фундаментальних понять-універсалій Життя. «Сутінки», «Світанок», «Ранок», «Полудень», «Надвечір’я», «Обійми сонця» та інші теми – це не просто звичні імпресіоністичні чи символістські парафрази з класики, а свого роду деконструкція модерністичної парадигми мистецтва, новочасний підхід до конструювання архетипного художнього образу. На такій методологічній платформі світовідчування Володимира Одрехівського зазнає структурно-образних модифікацій. Сам він розрізняє більш і менш чуттєво оснащені пластичні форми, а також композиції з увиразненим «моделюванням деструктурованого об’єкту за допомогою геометрично-загострених форм». Натомість різниця між різними типологічними групами творів не є великою. Вона проявляється в деяких окремих зовнішніх рисах форми, але не стосується глибинних семантичних побудов. Зі спільного філософічного та поетико-смислового «гнізда» походить більшість алегоричних знахідок скульптора.
Сучасний стан формально-образного мислення В. Одрехівського за багатьма параметрами діалогує з його ж знахідками попередніх років. Автор не лише не відрікається від трактування пластичної форми ще з кінця 1980-х років, а вважає за доцільне наголосити на значенні певного твору для розуміння його індивідуального шляху в мистецтві. Демонстровані на виставці 2010 року композиції «Мати» і «Втрачена пісня» (1989) дають розуміння важливих опорних точок, від яких могли еволюціонувати його зусилля з дематеріалізації форми, медитації і розвитку метафізичної субстанції в його методологічній платформі. Зацікавлення досвідом Олександра Архипенка та осмислення шляхів розвитку його пластичної концепції вже у творчості деяких його видатних послідовників (серед них – Альберто Джакометті) з часом привело до перегрупування внутрішніх творчих ресурсів. Від середини 1990-х років В. Одрехівський уже притримувався певної лінії у способах «вписування» у пластичну форму поетично зарядженої символьної інформації. «Мелодія» (1995), «Торс. Політ», «Сповідь», «Крик» (1997), «Ранок» (1998) та інші твори були щораз тоншими вібраціями екзистенційного відчуття художником сучасності в ліричних і трагічних інтонаціях. Процес образотворення в автора щораз більше набирав ознак невидимої боротьби зі стереотипізованими, матеріальними означеннями світу. Духовий вектор остаточно перемагав у протиборстві зі споглядальністю.
Але з відлагодженням такої стратегії творчого пошуку проблема форми не могла бути остаточно розв’язаною. І не лише тому, що творення кожного нового образу вимагає окремих професійних зусиль і справжніх, сильних внутрішніх мотивацій, але й тому, що Володимир Одрехівський часто реагує на соціокультурні виклики,беручи участь в різних конкурсах на спорудження пам’ятників, або ж трансформуючи окремі ідеї станкової скульптури для паркових композицій. Дотримуватися цілісності формально-образної доктрини в такому широкому жанровому діапазоні є вкрай непросто, оскільки для монументальної галузі скульптури в Україні існують чималі перепони, які обмежують творчу свободу і зобов’язують враховувати фактор «суспільної рецепції». Маючи вже вироблені критерії внутрішньо зарядженої форми, скульптор намагається не руйнувати цілісності своїх світоглядних установок навіть за таких умов. Тому і найновіші роботи автора в галузі монументалістики (моделі пам’ятників поетові Богдану-Ігорю Антоничу для Львова та Блаженному священомученику о. Омеляну Ковчу для Перемишлян) позначені відповідальності за власне творче кредо і за заявлену станковими композиціями елітарність форми.
Твори 2008-2009 років («Освідчення», «Обплетені вітрами», «Прабатьки», «Пісня пісень», «Метаморфози», «Обійми сонця», «Медитація», «Далечінь», «Ранок», «Переформатування» та інші) фіксують тенденцію прагматизації образно-асоціативного мислення в більш адаптованих до сучасності пластичних і просторових редакціях. Множинність засобів чуттєвого трактування поверхонь є вислідом перегляду скульптором своїх можливостей задавати команду рукам своїм серцем. Чимало нових, донедавна прихованих ресурсів сьогодні бере участь у процесах оновлення формальної мови творів В. Одрехівського. Означуючи цю стадію свого професійного зростання як шлях трансформування реальної дійсності «через призму власної свідомості та інтелектуально-емоційного сприйняття» і «створення нової – «своєї» художньої реальності», митець переадресовує естетичну проблематику творів і якісно зрілішій суспільній свідомості, залучаючи в такий спосіб свого глядача до діалогів вищого смислового порядку. Ця питома риса творчості Володимира Одрехівського робить її цікавою для і для міжкультурного діалогу. В черговий раз за історію український художник здатен схвилювати серця людей в різних частинах світу, в черговий раз тріумфує українська національна душа і туга за високим на обширах світового духу.
]]>